Powered By Blogger

Sider

lørdag 21. november 2009

det å få bloggingen til å bli en vane...

...er ikke så lett. Det ser jeg med meg selv også. Legger merke til at noen elever bruker bloggen aktivt, mens andre ikke har blogget siden de opprettet den. Må vel komme med noen konkrete oppgaver på bloggen snart. Men legger ting litt på "is" før jeg vet om jeg må få en skriftlig tillatelse fra foresatte for at elevene skal kunne opprettholde en skoleblogg. Er det noen som har noen tanker om dette så kom gjerne med dem. Det er alltid interessant å høre andres perspektiv på ting.

Vi er ferdig med et julekortprosjekt i VG1 klassene nå. De skulle begynne med tankekart, deretter lage skisser til 5 utkast, velge seg 2 kort å jobbe videre med og ferdigstille og, dersom de ønsket det, kunne de levere ett til skolekortkonkurransen på skolen. Vet ennå ikke hvor mange som ble med i konkurransen, men det blir spennende å se.

Det som slår meg med alle type oppgaver vi har er hvordan elevene hopper over forberedelsesprosessen og hopper rett på oppgaven med å ferdigstille. Skal utdype litt om akkurat dette senere.

2 kommentarer:

  1. jeg har pratet med begge foreldrene mine og de så ikke ut til å ha noe problem i det hele tatt med at jeg blogger i skolesammenheng

    SvarSlett
  2. Det var kjekt å høre. Jeg har nettopp fått et juridisk svar på dette med blogging i skolesammenheng. Jeg legger ut lenke til svaret så alle kan lese det.

    Snakkes!

    SvarSlett