Powered By Blogger

Sider

onsdag 2. desember 2009

Tankekart, skisser, fremdriftsplaner og denslags...

Det er neimen ikke lett å få elevene til å begynne på begynnelsen av et prosjektarbeid. De vil helst hoppe rett inn i selve arbeidet uten å tenke gjennom hva som skal gjøres, hvor lang tid en har til disposisjon, hva som trengs av materiale, info osv

Idag fortsatte vi på emballasjeprosjektet vårt. Der er mange gode og kreative ideer ute og går, så det skal bli spennende å se hva som blir sluttresultatet. Men, det tar lang tid å komme i gang og det skal mye "mas" til for å få de rette prosessene i gang. For eksempel dette med tankekart og skisser; det er liksom ikke så viktig. Så har vi fremdriftsplan, ...vel, tror de fleste har fått knotet ned noe som gir en indikasjon på hva de skal gjøre fremover. Ser at det er de gode vanene og rutinene som er viktig å få på plass nå på VG1 slik at 2. og 3. året blir lettere for både elevene selv og de lærere som overtar "roret".

Tomorrow's another day!



2 kommentarer:

  1. Én grunn til at jeg ikke blogger mer er jo at du skulle sjekke med tillatelser og slikt. Jeg vet at jeg fikk lov, men vi hørte ikke noe mer av deg om det.

    SvarSlett
  2. Flott at du følger opp (og med) :-) Svar fra skolen er at de regner med alt er i orden så lenge jeg ikke tvinger dere. Juridisk svar la jeg ut på bloggen min da jeg fikk det, men du har rett, jeg har ikke tatt det opp i klassen. Det skal jeg gjøre på mandag. Takk for tilbakemelding og at du holder meg "i nakken".

    SvarSlett